
Wypadek przy pracy- Zarejestrowanie wypadku
Każdy pracodawca zobowiązany jest do prowadzenia rejestru wszystkich wypadków przy pracy na podstawie sporządzonych protokołów powypadkowych.

Wypadek przy pracy- Sporządzenie i zatwierdzenie protokołu powypadkowego
Wypadek przy pracy wiąże się z koniecznością podjęcia szeregu działań, m.in. powołany zespół powypadkowy musi sporządzić protokół powypadkowy i przestawić pracodawcy do zatwierdzenia.

Wypadek przy pracy- Ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku
Gdy doszło do wypadku przy pracy konieczne jest ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku. Dokonuje tego zespół powypadkowy powołany przez pracodawcę.

Wypadek przy pracy- Powołanie zespołu powypadkowego
Pracodawca, niezwłocznie po zgłoszonym wypadku przy pracy powinien powołać organ do ustalania okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Koszty powołania zespołu powypadkowego ponosi pracodawca osoby poszkodowanej w wypadku.

Wypadek przy pracy- Zawiadomienie o wypadku
Wypadek przy pracy może zdarzyć się w każdym zakładzie pracy. Wiąże się on z koniecznością dopełnienia wielu formalności, których pominięcie może skutkować nawet odpowiedzialnością karną. Jednym z obowiązków pracodawcy jest zawiadomienie o wypadku inspektora pracy i inne organy.

Wypadek przy pracy- Zabezpieczenie miejsca wypadku
Zarówno szkolenia jak i wdrażanie rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy mają na celu zapobieganie urazom i wypadkom przy pracy. Nie wszystkim wypadkom da się jednak zapobiec. Jakie są obowiązki pracodawcy? Jak zabezpieczyć miejsce wypadku?

Wypadek przy pracy- Udzielenie pierwszej pomocy
Jeśli dojdzie do wypadku przy pracy, pośród wielu obowiązków pracodawcy pierwszym i najważniejszym jest udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanemu oraz podjęcie czynności eliminujących lub minimalizujących zagrożenie.

Dlaczego ocena ryzyka zawodowego jest ważna?
Ocena ryzyka zawodowego ma duże znaczenie w zachowaniu bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Znajomość zagrożeń związanych z wykonywaną pracą pozwala wprowadzić skuteczne narzędzia profilaktyki i ograniczyć wypadki.

Co należy zrobić w razie wypadku przy pracy? 8 najważniejszych zasad
Wypadki przy pracy zdarzają się niespodziewanie. Warto poznać procedurę postępowania jeszcze zanim dojdzie do zdarzenia. Do obowiązków pracodawcy należy m.in. zadbanie o poszkodowanego, zabezpieczenie miejsca oraz powołanie zespołu, który wyjaśni okoliczności.