Newsroom

Okresowe-BHP.pl Newsroom
Dobra atmosfera w pracy ma znaczenie

Dobra atmosfera w pracy ma znaczenie

Dobra atmosfera w pracy przekłada się na motywację oraz satysfakcję z wykonywanych obowiązków. Rolą pracodawcy jest przede wszystkim dbanie o profilaktykę stresu oraz wdrażanie rozwiązań, które przełożą się na pozytywne podejście zatrudnionych.

Jak uniknąć stresu w miejscu pracy?
10.07.2023

Jak uniknąć stresu w miejscu pracy?

Stres dotyczy wszystkich pracowników bez względu na branżę czy zajmowane stanowisko. W ramach bezpieczeństwa i higieny pracodawca powinien dbać również o zagadnienia związane z psychiką zatrudnionych. Jedną ze skutecznych metod walki ze stresem jest prewencja. Dobry pracodawca ma świadomość, jak ważne jest dbanie o holistyczny dobrostan pracowników. Każda osoba może inaczej reagować na stres w miejscu pracy, więc ważne jest znalezienie strategii, które najlepiej pasują do indywidualnych potrzeb i preferencji.

Choroba zawodowa. Czym jest i komu należy ją zgłosić?

Choroba zawodowa. Czym jest i komu należy ją zgłosić?

Choroba zawodowa to efekt oddziaływania szkodliwych czynników w miejscu pracy na organizm osoby zatrudnionej. Może pojawić się w trakcie wykonywania obowiązków, ale również później po zakończeniu pracy w czasie określonym w przepisach.

Stres w pracy. Jakie obowiązki ma pracodawca?

Stres w pracy. Jakie obowiązki ma pracodawca?

Pracodawcy są zobowiązani do zapewnienia odpowiednich nie tylko fizycznych, ale również psychospołecznych warunków pracy. Stres jest jednym z czynników negatywnie wpływających na efektywność, motywację oraz komfort życia pracowników. Dobry pracodawca rozumie, że długotrwały stres nie może być na stałe wpisany w codzienność organizacji.

Stres w pracy. Czy jest realnym zagrożeniem dla zdrowia?
02.04.2023

Stres w pracy. Czy jest realnym zagrożeniem dla zdrowia?

Stres w pracy może pojawić się na każdym stanowisku. Wśród przyczyn można wymienić czynniki wewnętrzne związane z temperamentem pracownika, umiejętnościami czy wiedzą, ale również zewnętrzne dotyczące atmosfery w pracy, dopasowania kompetencji do obowiązków czy problemów prywatnych. W ramach przepisów BHP coraz więcej mówi się również o zdrowiu psychicznym, a dobry pracodawca dba nie tylko o zapewnienie odzieży ochronnej. W wielu firmach pojawiają się programy i rozwiązania o charakterze prewencyjnym oraz interwencyjnym skoncentrowane na stresie w miejscu pracy.