
Praca w hałasie - przerwy, regulacje, normy
Praca w hałasie jest wymagająca dla zatrudnionych. Każde dokuczliwe i niepożądane drgania mechaniczne ośrodka sprężystego oddziaływujące na słuch oraz pozostałe zmysły i organizm pracownika poprzez powietrze rozumiane są jako hałas uciążliwy dla zdrowia. W niektórych przypadkach może zwiększać ryzyko wypadku.

Temperatura w miejscu pracy. Jakie warunki musi zapewnić pracodawca?
Jednym z obowiązków pracodawcy w ramach bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapewnienie odpowiedniej temperatury. Szczególnie latem i zimą pracownicy zastanawiają się, jakie warunki powinny panować na stanowisku. Na negatywny wpływ wysokich oraz niskich temperatur narażeni są przede wszystkim pracownicy wykonujący zadania na zewnątrz. W niektórych przypadkach pracownik może wstrzymać się od wykonywania zadań.

Jak uniknąć stresu w miejscu pracy?
Stres dotyczy wszystkich pracowników bez względu na branżę czy zajmowane stanowisko. W ramach bezpieczeństwa i higieny pracodawca powinien dbać również o zagadnienia związane z psychiką zatrudnionych. Jedną ze skutecznych metod walki ze stresem jest prewencja. Dobry pracodawca ma świadomość, jak ważne jest dbanie o holistyczny dobrostan pracowników. Każda osoba może inaczej reagować na stres w miejscu pracy, więc ważne jest znalezienie strategii, które najlepiej pasują do indywidualnych potrzeb i preferencji.

Co warto wiedzieć o ergonomii w pracy biurowej?
Ergonomia w miejscu pracy jest dziedziną nauki, która zajmuje się projektowaniem i organizowaniem środowiska w taki sposób, aby zapewnić optymalne warunki dla pracowników. Celem ergonomii jest minimalizacja ryzyka wystąpienia urazów i chorób zawodowych oraz poprawa wydajności i komfortu pracy. Pracodawca powinien wykorzystywać zasady ergonomii w ramach zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie. Jakie są podstawowe zasady, które należy wdrożyć w pracy biurowej?