Newsroom

Okresowe-BHP.pl Newsroom
Metody oceny ryzyka zawodowego. Jak wybrać metodę oceny ryzyka zawodowego?

Metody oceny ryzyka zawodowego. Jak wybrać metodę oceny ryzyka zawodowego?

Metody oceny ryzyka zawodowego pozwalają na kompleksową realizację procesu, a co za tym idzie ograniczenie niepożądanych zdarzeń groźnych dla zdrowia i życia pracowników. Jak wybrać metodę oceny ryzyka zawodowego? O czym pamiętać w trakcie pracy nad dokumentacją?

Ergonomia w BHP - cele, zasady, rodzaje
03.10.2023

Ergonomia w BHP - cele, zasady, rodzaje

Zrozumienie i stosowanie zasad ergonomii w BHP przyczynia się do poprawy ogólnego zdrowia i efektywności pracowników oraz pozwala obniżyć koszty związane z urazami i absencją chorobową. Konkretne zasady różnią się w zależności od specyfiki pracy oraz stanowiska. 

Pomieszczenie pracy stałej i czasowej - podobieństwa i różnice 
22.09.2023

Pomieszczenie pracy stałej i czasowej - podobieństwa i różnice 

Pomieszczenie pracy stałej i czasowej to miejsca, gdzie pracownicy wykonują codzienne obowiązki. Rolą pracodawcy jest stworzenie przestrzeni w zgodzie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w odniesieniu do specyfiki zadań i panujących warunków.

Jak zastąpić nieobecnego pracownika?
03.09.2023

Jak zastąpić nieobecnego pracownika?

Zastąpienie nieobecnego pracownika może mieć różny wymiar. Po pierwsze pracownik przejmuje obowiązki podczas krótkiego urlopu wakacyjnego, po drugie w przypadku urlopu macierzyńskiego albo wychowawczego trwającego zdecydowanie dłużej, a po trzecie w trakcie zwolnienia lekarskiego. Pracodawcy regularnie muszą zastanawiać się, jak zastąpić nieobecnego pracownika. 

Temperatura w miejscu pracy. Jakie warunki musi zapewnić pracodawca?

Temperatura w miejscu pracy. Jakie warunki musi zapewnić pracodawca?

Jednym z obowiązków pracodawcy w ramach bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapewnienie odpowiedniej temperatury. Szczególnie latem i zimą pracownicy zastanawiają się, jakie warunki powinny panować na stanowisku. Na negatywny wpływ wysokich oraz niskich temperatur narażeni są przede wszystkim pracownicy wykonujący zadania na zewnątrz. W niektórych przypadkach pracownik może wstrzymać się od wykonywania zadań.

Co warto wiedzieć o ergonomii w pracy biurowej?
07.07.2023

Co warto wiedzieć o ergonomii w pracy biurowej?

Ergonomia w miejscu pracy jest dziedziną nauki, która zajmuje się projektowaniem i organizowaniem środowiska w taki sposób, aby zapewnić optymalne warunki dla pracowników. Celem ergonomii jest minimalizacja ryzyka wystąpienia urazów i chorób zawodowych oraz poprawa wydajności i komfortu pracy. Pracodawca powinien wykorzystywać zasady ergonomii w ramach zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie. Jakie są podstawowe zasady, które należy wdrożyć w pracy biurowej?