![Metody oceny ryzyka zawodowego. Jak wybrać metodę oceny ryzyka zawodowego?](/gfx/2024/02/3bb9e15c-7d04-4952-8f04-7e5e87e35e4a.jpg)
Metody oceny ryzyka zawodowego. Jak wybrać metodę oceny ryzyka zawodowego?
Metody oceny ryzyka zawodowego pozwalają na kompleksową realizację procesu, a co za tym idzie ograniczenie niepożądanych zdarzeń groźnych dla zdrowia i życia pracowników. Jak wybrać metodę oceny ryzyka zawodowego? O czym pamiętać w trakcie pracy nad dokumentacją?
![Ergonomia w BHP - cele, zasady, rodzaje](/gfx/2023/10/a45d2596-9eef-4a56-9718-d945d8bd1198.jpg)
Ergonomia w BHP - cele, zasady, rodzaje
Zrozumienie i stosowanie zasad ergonomii w BHP przyczynia się do poprawy ogólnego zdrowia i efektywności pracowników oraz pozwala obniżyć koszty związane z urazami i absencją chorobową. Konkretne zasady różnią się w zależności od specyfiki pracy oraz stanowiska.
![Pomieszczenie pracy stałej i czasowej - podobieństwa i różnice](/gfx/2023/09/7a24fb66-277c-448c-a61d-1b9d00cbb397.jpg)
Pomieszczenie pracy stałej i czasowej - podobieństwa i różnice
Pomieszczenie pracy stałej i czasowej to miejsca, gdzie pracownicy wykonują codzienne obowiązki. Rolą pracodawcy jest stworzenie przestrzeni w zgodzie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w odniesieniu do specyfiki zadań i panujących warunków.
![Jak zastąpić nieobecnego pracownika?](/gfx/2023/09/085a1c47-eeff-4dee-8781-12e1abe0cdc7.jpg)
Jak zastąpić nieobecnego pracownika?
Zastąpienie nieobecnego pracownika może mieć różny wymiar. Po pierwsze pracownik przejmuje obowiązki podczas krótkiego urlopu wakacyjnego, po drugie w przypadku urlopu macierzyńskiego albo wychowawczego trwającego zdecydowanie dłużej, a po trzecie w trakcie zwolnienia lekarskiego. Pracodawcy regularnie muszą zastanawiać się, jak zastąpić nieobecnego pracownika.
![Temperatura w miejscu pracy. Jakie warunki musi zapewnić pracodawca?](/gfx/2023/08/a97abaa1-2933-4191-a8d6-678a2b71d3f7.jpg)
Temperatura w miejscu pracy. Jakie warunki musi zapewnić pracodawca?
Jednym z obowiązków pracodawcy w ramach bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapewnienie odpowiedniej temperatury. Szczególnie latem i zimą pracownicy zastanawiają się, jakie warunki powinny panować na stanowisku. Na negatywny wpływ wysokich oraz niskich temperatur narażeni są przede wszystkim pracownicy wykonujący zadania na zewnątrz. W niektórych przypadkach pracownik może wstrzymać się od wykonywania zadań.
![Co warto wiedzieć o ergonomii w pracy biurowej?](/gfx/2023/07/4a16f115-16c6-45f5-bf1c-53588591ed7b.jpg)
Co warto wiedzieć o ergonomii w pracy biurowej?
Ergonomia w miejscu pracy jest dziedziną nauki, która zajmuje się projektowaniem i organizowaniem środowiska w taki sposób, aby zapewnić optymalne warunki dla pracowników. Celem ergonomii jest minimalizacja ryzyka wystąpienia urazów i chorób zawodowych oraz poprawa wydajności i komfortu pracy. Pracodawca powinien wykorzystywać zasady ergonomii w ramach zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie. Jakie są podstawowe zasady, które należy wdrożyć w pracy biurowej?